torsdag 9 juni 2011

Allt annat än virkning


Det händer saker men inte på virkfronten precis. Jag har ägnat i stort sett all ledig tid åt att gräva upp de där träden som jag nämnde tidigare, mina bonsaiträd alltså, och nu står de i krukor och lådor som de ska. (Som de gör cirka tre månader om året.)
Resten av trädgården är helt och totalt övergiven. Det är faktiskt synd att ens kalla det för en trädgård, för det är numer mest likt en glänta i skogen. Som det var när vi flyttade hit! Sedan planterade jag det ena och det andra och vi hade även ett trädgårdsland - men där växer nu hundkex och smörblommor - igen.

Men man kan ju inte hinna allt här i världen, och man fokuserar ju på olika saker i olika perioder.

Just nu funderar jag mest på om min blogg fungerar som den ska. Många verkar ha problem med Blogger, på olika sätt. Jag har upptäckt en "lustig" detalj: min statistik har blivit tokig. Det började igår morse, plötsligt sköt kurvan i höjden. Detta händer alltså då det är två veckor sedan jag senast gjorde ett inlägg - visst är det nåt fel nånstans? Är min blogg kapad? Syns nåt annat här än vad jag själv skriver? Eller är det bara den där ritade kurvan som är fel?
Lite läskigt känns det.

Så nu får jag se hur det går.

Min vita virkning ser ut ungefär som förut... men även om det inte syns på mina hemlighetsfulla bilder så är den omgjord. Nästan lika men - lite bättre? Den är inte till mig utan det är någon annan som ska ha den. Så provningen sker nån gång då och då.


Visst är det magiskt med den ljusa sommarnatten? Halv elva på kvällen och inga lampor tända. "Dagsljus" ute! Fast på bilden ser det mörkt ut i alla fall ser jag.


Våra första fiskegäster har anlänt idag. De bor i vår gäststuga och fiskar gädda och abborre på dagarna. De kommer från Tjeckien. Och får de en mört blir de jätteglada och vill äta opp den!

Och imorgon tar sonen/Charmören studenten. Vi ska till stan och se studenterna springa ut... till den där ljusnande framtiden som väntar?










4 kommentarer:

Anonym sa...

En glänta i skogen låter väl inte så illa...och hundkex och smörblommor tillhör väl sommaren :)
Jag har också problem med blogger, och har fantastiskt många besökare just nu, verkar inte så troligt eller hur?

Gunilla sa...

Jag har haft problem länge nu tycker jag ...med blogger alltså.... kan inte publicera mina inlägg får spara dom och sen gå in via min Iphone och publicera ...inte utan man blir lite trött på den/Kram

Åsa sa...

Jag älskar de ljusa sommarnätterna i norr! Att bo i en glänta i skogen... känns helt okay!

nattugglan sa...

Ja visst är det bra med norden o dess ljusa sommarnätter som vi har här norrut..Ja blogger krånglar..vissa gånger går det inte att kommentera..men nått annat har jag inte märkt..de spökar,,buuhhhh..kikka