lördag 25 juni 2011

Midsommar i regnet

Vi fick sitta under tälttak igår för att kunna äta ute. Se hur det droppar! Vi åt tillsammans med våra tjeckiska fiskegäster och sommarstugegrannarna. (ja de blev verkligen glada av  att skrotet försvunnit!) Vi dansade också små grodorna och karusellen för tjeckerna tillsammans med dem - och det var omöjligt att hålla sig för skratt!Vi hade verkligen jättetrevligt hela kvällen.
De "rätta" blommorna blommade, alltså midsommarblomster. Ett tag tidigare i vår när vi hade så varmt och allt hände så fort trodde vi nästan att alla blommor skulle hinna blomma över innan midsommar, men så blev det alltså inte. Mer och mer verkar de fina midsommarblommorna däremot trängas undan av hundkex som tagit över "överallt" och blivit så vanliga att man numera kan se hela fält alldeles vita av dem. Hundkex är ju inte nån blomma som man uppskattar så där hemskt mycket. Lupiner tycker jag däremot är roligt att se i massor!
Tack för all uppskattning av mina shorts. Jag fick för mig att se om jag skulle kunna göra ett par i en större storlek, och den virkningen hade jag i händerna när jag var till Miastickar häromdagen. Vi hade så trevligt och klarade oss från regnet åtminstone så länge att vi kunde sitta ute en bra stund! Sedan gjorde jag färdigt shortsen på kvällen (det kan gå fort när man väl har mönstret) - jag provade dem på mig själv och så tyckte jag det såg skitdåligt ut. Från den euforiska känslan av att ha skapat nånting bra - för det första paret såg ju så bra ut på henne som jag gjorde dem åt - till den tunga depressionen av "det här ser inget vidare ut"... Jag var jättesur, allt (typ "hela livet") kändes skitdåligt.
Så nu vet jag inte. Är skillnaden bara utseende på "mannekängen"?  En skillnad på proportionerna mellan midjemått och fotbollsmuskler? Det var tur att jag fick annat att tänka på igår, som midsommarmaten och iordningställandet av partytältet och dukningen och blomplockningen och klädningen av midsommarstången, så att jag kunde sluta tänka på det där med shortsen.

Men just den här delen: spetskanten med dessa "blommor" - den är jag nöjd med. Den kan man sätta på vilka shorts man vill eller på nåt annat, var som helst som det passar. Den är liksom oberoende av kroppsform på modellen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du är självkritisk! Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!
Miastickar

Anelma handarbetar sa...

Tur att dessa partytält finns. Vi hade tur med vädret.

Ha de gott. Kram Birgit

Anonym sa...

Det är härligt med blommande lupiner, men de är i stort sett utblommade här redan. :-(
Ha en fortsatt skön midsommarhelg!!!
Önskar Paradiset Kaos

disa sa...

Låter som en mycket trevlig midsommar vädret till trots!! Jag tror shortsen är jätte fina på dig, bär dem stolt!! =)