måndag 24 oktober 2011

Hur det kan gå för den slarviga


 Idag på morgonen är det dimma och fyra grader kallt. Det ligger is på bortre delen av sjön! Min mossvirkning är klar. Jag kan dock meddela en miss som plötsligt uppenbarade sig när jag nästan nästan var färdig: slutet av halsduken blev virkat med fel garn!!! Det visade sig att jag hade ett svart garn av samma märke som merinoullgarnet, men som var vanligt sockgarn... etiketten är snarlik, båda heter Viking, är exakt lika tjocka, lika svarta. Jag hade råkat ta fel nystan. Blev ganska sur förstås och hela projektet kändes som "ska jag kasta bort den" ungefär... Sen när jag hade lagt bort den några dagar och tänkt på annat så tog jag fram den och kände på den, och funderade och funderade. Den mittersta delen som man har mot halsen är gjord med det rätta garnet, det är ena änden som är fel... Så till slut bestämde jag att den får vara som den är. Hå hå ja ja.



Ska fara och jobba eftermiddag och kväll. Sedan ska jag sova över i ett övernattningsrum som finns på jobbet. Jag har provat det ett par gånger hittills och det är en himla bra lösning när jag jobbar sent på kvällen och ska börja tidigt nästa morgon. Särskilt är det bra den här årstiden när det är mörkt och kallt och isigt på vägen. Skönt att slippa köra både sent och tidigt och så sparar man in bensinen!



9 kommentarer:

disa sa...

Den vart jätte fin!! =)

skapa och inreda sa...

Förstår att du blev besviken när du upptäckte garnmissen. Men du kan känna dig nöjd, den är verkligen jättefin.
Ha en bra dag.
Annika

nattugglan sa...

förstår precis hur du känner dej..men sen är det ju bara du som vet av det..o säger du inget till nån är det ju ingen som vet..hihii.--.men den va fin så du får va nöjd med den..o sova över va ett bra beslut.. tycker jag.. för varför ska man hem och vända o sen opp o till jobbet igen.. nu har vi haft svartis här om mornarna ..säkert har ni haft det oxå. flere hade kört i diket här o en dam hamna på sjukhuset..då hon "kana" ner i diket.usch det blir ju bara kallare o halare..innan isen o snön kommer på riktigt. ha de bra!

Anonym sa...

Vi var ju en testpanel på juntan som inte kunde känna nån skillnad mellan garnerna i halsduken så inte ens om man vet....... Var näjd med den jättefina halsduken!
Miastickar

SUADDA sa...

Tycker den blev jättefin! Syns säkert inte om man inte vet om det!

Gunilla sa...

så typiskt men det är nog bara du som ser det eftersom du vet det ...den blev jätte fin /Kram

R´s sa...

Halsduken blev jättefin och det syns då inte på bilden att något är "galet" med den.

Pysselfarmor sa...

Galet ?? Det syns inte! Det är nog bara du som tänker på det för jag ser då inget....men jag förstår hur du känner det. Det liksom "småirriteras" sådär....liksom retas!

Lia sa...

a very nice scarf, matilde. i like the pattern, but also the chosen colours.