onsdag 17 oktober 2012

Bak- och framstycke

 .




På väg till nån fest mellanlandade sonen/Datanörden i hemmet en liten stund i lördags kväll, en blixtvisit. Då passar det väl med en blixtbild, tagen i all hast, ett litet bevis på att den virkade tröjan åtminstone blivit ett framstycke och ett bakstycke. Jag har virkat ihop dem provisoriskt. Så det är inte en väst ni ser här fast jag ser att det ser ut så. Han ser väldigt finklädd ut också med vit skjorta men det var någon form av utklädning...
Jag var helt beredd på att göra om både fram- och bakstycket, hade inte fäst en enda tråd innan provningen - men som tur var såg det hela alldeles rätt och bra ut! Jag fick godkänt, så nu kan jag både fästa trådarna och börja lista ut hur ärmarna ska göras.
Det som ser ut som ett sprund mitt fram är just det också, men jag ska sy ihop det, det behövdes inte. Innan provningen var jag orolig hur trång halsöppningen skulle bli, men den visade sig vara alldeles tillräcklig den också.
Jag har virkat denna inte uppifrån och inte nerifrån utan från sida till sida. Eller säger man tvärtom? Ni ser ju åt vilket håll varven ligger.

Mycket mer virkat än så här har det inte blivit på sista tiden.
Det har varit extremt regnigt här omkring på sista tiden, men igår övergick regnet i snö så nu är allting vitt. Fast jag tror att det håller på att tina bort igen och tur är väl det, för jag har inte grävt ner alla mina bonsaier ännu.
Vi har bytt till vinterdäck åtminstone på en av bilarna.
Studierna går bra men det blir väldigt lite tid över till annat.


(Min spökvirkare. Dvs den som i hemlighet virkat alla mina alster?)







12 kommentarer:

disa sa...

Tröjan ser hittills väldigt fin ut! =)

Anelma handarbetar sa...

Tröjan kommer att bli riktigt snygg. (hoppas spökvirkaren vet det)

Kram Birgit

Mia stickar sa...

Nu kommer förklaringen till alla dina fina alster, en spökvirkare! Jag har bara inte förstått hur du har hunnit allt!
Ska bli kul att se tröjan IRL imorgon. ringer dig i morgon för jag har inte fått de nya vinterdäcken än om jag vågar köra till dig, annars får nån annan ta vid!

Tatiana sa...

Jättefin tröja med din virkning dit och hit.

Nettan sa...

Jätte fin blir tröjan!
Klart jag inte repade upp stjärnorna, mönstret var lätt att lära sig och sen var det ju bara att virka på - och så himla fint det blev! Jag fortfarande tok-nöjd med sjalen =)

Pysselfarmor sa...

den blir fin den tröjan och den ser ut att sitta som en "schmäck" dvs jättebra...

kissekatt jobbar på bra med virkningen ;-))

Anna sa...

Très beau gilet pour homme ! Très masulin !
Le chat a dû aider, je suppose...
Bonne journée
Anna

Emilia sa...

Så fin den blir!

skapa och inreda sa...

Jag ler när jag ser din spökvirkare :)
Tröjan ser ut att bli jättefin.
Annika

Hedvig sa...

Snygg tröja! Fast den skulle definitivt passa som en väst också! :)

(OCh vilken gullig spökvirkare du har...)

Kram

Annika GW sa...

Det skulle faktiskt också bli riktigt snyggt som en väst tycker jag. Din spökvirkare tycks i allafall gilla att vara med på lite grann! / Annika

Black Iris sa...

Vad bra att du slipper repa upp och göra om. Den ser ju ut att sitta perfekt.. Duktiga du..

Kram Maidi