onsdag 7 november 2012

Solen lyser!



En virkad sol, som kompensation för den riktiga!  Den har ju varit ganska snål mot oss på slutet, även om jag inte vill klaga för jag såg den faktiskt en stund idag.

Fast bilden... ni förstår kanske att det är en mössa.



Den här bilden har jag visst tagit en gång förut...  (Jämför här om ni vill.) Det var till förra julen jag gjorde en gul och svart mössa till Jägarn, nu var det dags för en ny.  Den här gången har jag haft ett svart och ett gult nystan, inget randigt garn, så nu jag har mer koll på rändernas placering. Med det självrandande garnet såg ränderna aviga ut här och där, som ni ser om ni tittar efter - och det slapp jag nu. Dessutom fick jag alltså en sol på köpet den här gången!

Och tänk att mössan blev klar just nu ikväll då Jägarn satt framför en hockeymatch, vilken slump. För det kan ju inte betyda att han gör det ofta? Hockeyn är inte riktigt samma som på gamla bilden, den gången var det Skellefteå som spelade på teven, idag är det landslaget. I skrivande stund leder tyvärr Tjeckien med tre-ett.


 Men tekniken i mössan är fortfarande densamma, det är ribbvirkade smygmaskor, och verktyget är min hemmagjorda virknål!




14 kommentarer:

Fiff sa...

Nästan snyggast uppifrån :-)

Pysselfarmor sa...

Jägarn kanske är som en sol ibland också :-)) i skogen?

Annika GW sa...

Kul effekt med solen! / Annika

marremorr sa...

Wow! En så läcker mössa! och så lyxigt att få använda sin hemmagjorda virknål!!=0))

Anna sa...

Très original !
Bonne journée.
Anna

Hedvig sa...

Härligt att se att solen lyser någonstans! ;)

Lillys stick o syhörna. sa...

Har man inte sol ute så får man skaffe en inne. Snygg mössa.

Anelma handarbetar sa...

Kul mössa!

Kram Birgit

Eva sa...

Vilken härlig solskensmössa.
Idag lyser solen in genom mitt fönster på jobbet och jag njuter av varje solstråle på min kind.
Trevlig solskenshelg/ Eva

Mia stickar sa...

JA solen har mest varit kompledig denna höst! Och regnet har jobbat över konstant! Tur det finns solskenmössor!

Black Iris sa...

En riktig glad-mössa har han fått din jägare..

Kram Maidi

Black Iris sa...

Haha, du har helt rätt.. Vårt torp ligger mellan Vargön och Grästorp så Vänersborg ligger jättenära..

Kram Maidi

disa sa...

Åh, vilken härligt fin mössa!! Och fin fin virknål med. =)

Rebecca sa...

Häftig :)