fredag 18 oktober 2013

Paljetter!



De vackra höstfärgernas tid är över nu  häromkring, och vi har gått över till frost och dimma i stället. Vinterdäcken är på. De självsådda penséerna i plattläggningen har till slut frusit! Då passar det väl att testvirka lite i det frostfärgade garnet - med paljetter som iskristaller?
Det funkade faktiskt bra - jag trodde annars att paljetterna skulle kunna fastna och haka upp sig när de skulle genom maskorna...





Ikväll är månen så här full, fast enligt min kalender är det inte förrän imorgon (det är fullmåne):




Kan berätta detta också, eftersom jag blir påmind så fort jag rör mig: Inom ämnet hälsopedagogik, som vi fortfarande håller på med på skolan, har vi i uppgift att göra ett hälsoprojekt. Jag, som är en ganska slö soffpotatis i vanliga fall, har tagit till projekt att träna  - hårdträna - femton minuter om dagen! Alltså bara femton minuter, det låter inte så mycket, men- jag har gjort tre dagar hittills och har världens träningsvärk överallt i hela kroppen...




8 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Frost i träd och gräs tycker jag är vackert! Likaså dina frostkristaller!

Ser ut som att ett och annat träd hos dig fortfarande har kvar litet löv.

Anna sa...

Beautiful crochet and pictures !
We still have 20º and green leaves here but rain too !
Have a cozy weekend !
Anna

Mia stickar sa...

Fint virkar du som vanligt! Önskar att jag också hade frångott soffpotatisstadiet och tränat hårt en kvart om dan!

Mamma Mia sa...

Tittat på dina bilder flera gånger. Härligt fina! Planerar även att virka stjärnor. Garnet finns, väntar nu bara in tiden och lusten :)

marremorr sa...

Åh, så fin din sjal blir!! Lika krispigt frostvit som naturen nu, så passande!=0)) Mycket vacker! Så duktig du är som kommit igång med träning. Go girl!!=0) Var på ett pass med Indoorwalking förra veckan, en hit faktiskt,rekommenderas varmt!

Ljubinka sa...

Beautiful crocheted flowers,fantastic pictures!!!
Greetings...

Black Iris sa...

Vilken härlig måne och visst ser den riktigt full ut..
Strongt av dig att hårdträna så även om det bara är en kvart..

Kram Maidi

Äppelblom sa...

Trevlig helg!