torsdag 20 februari 2014

Jag läser mönster




Har startat en ny virkning. Tänkte den här gången att jag skulle ta mig an att virka från ett mönster, och verkligen följa det. Inte sväva ut och göra några egna uppfinningar, utan verkligen följa mönstret!

Det är en kofta, och den ser stor och kraftig ut på bild som en hel jacka. Mönstret heter Better than his sweater.

För att hålla reda på alla upprepningar i mönstret så började jag med att rita ut det på ett rutat papper åt mig själv. För en bildmänniska som jag själv - en otrolig förenkling!

Hur lång tid detta projekt ska ta... återstår att se!

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Ja vi hamnade nog i chock allihop på juntan när du kom med ett mönster! JAg har ju haft förmånen att se din virkning i verkligheten och det verkar väldigt lovande!

Anna sa...

Have fun....
And a nice weekend !
Anna