söndag 9 augusti 2015

Mitt konstigaste virkuppdrag hittills!


Jag brukar kunna hitta på allt mellan himmel och jord att virka. Men den här gången hittade jag inte på något själv, utan det var äldste sonen som hade en idé om en virkning, en liten inredningsdetalj till hans bil...
Nej jag hade nog aldrig kunnat tänka ut att virka en sådan.

Ni ser ju var den sitter, runt växelspaken, det är som en mössa för växelspaken, eller ska man säga en tröja? För att det som sitter där under är slitet och trasigt. Nu ser det väl fräscht ut?

Om bilen hade varit en Polo hade jag kallat det en polokrage förstås, men nu är bilen en Golf.
Den har fått ny klädsel, och jag skulle försöka matcha den här "påsen" till den.



 Färgen var ganska lätt att fixa, eftersom jag fortfarande har ett rätt bra lager av bomullsgarn efter svärmor. Ungefär liknande blev det i alla fall.
Men utformningen av själva påsen var värre! Det blev en sned bit här, en där, tills det hela räckte runt där det skulle sitta.

Alltihopa är smygmaskvirkat.
Även den blå dekorranden. Den är jag särskilt stolt över, eftersom jag kunde få till en sån här slinga (med min short-row-cables-teknik) med en avvikande bakgrundsfärg. Det hade jag inte gjort tidigare.



Nu är semestern slut och imorgon börjar jag jobba igen. 
Tiden går alltför fort.
Rätt som det är har vi väl snö och vinter... Hå hå ja ja.


5 kommentarer:

Textil och sånt sa...

Snyggt jobbat med snyggt resultat. Så roligt att sonen vill ha virkat i bilen, extra plus till honom!
Birgitta

Lillys stick o syhörna. sa...

Nu är bilen som ny.
Nä, vinter med snö och kyla vill vi
inte ha än. Hoppas det dröjer länge.
Ha de.
Lilian

petozi Design sa...

The blue cable is just beautiful!!
♥ Petra

marremorr sa...

Det blev ju kanoners! Du är så fiffig!

Slow-Eva sa...

Vad kul att din son ville att du skulle virka det till honom. Och vad bra det blev!