lördag 12 april 2014

Hallonvågor




 Titta vi har öppet vatten på ån! Och snön krymper för varje dag. Jag och Jägarn har gått en riktig långpromenad idag, runt ett berg som heter Älgberget - passande namn på ett berg i de här trakterna... Vi har hört vårfåglar sjunga och känt solen värma... Helt underbart!
Här syns min senaste virkning (om man bara räknar de färdiga/slutförda projekten). Mönstret heter Himbeerwellen, vilket skulle betyda hallonvågor, originalet är i rött. Mina är så här bleka, man kan väl inte riktigt kalla dem hallon då, men vågor tycker jag man ser i alla fall!




Mönstret är konstruerat så man får en öppning för tummen mitt i vågorna!
 Designern heter Tanja Osswald, en riktig virkdrottning med ständigt nya virkmönster.



 Vågor: nej inte på ån, bara på broräcket.



Och så ett litet vårtecken till: några krokusar mitt i allt det grå!



En trevlig helg till alla!




15 kommentarer:

Anna sa...

Magnifiques mitaines à torsades !!! Et de jolies photos aussi !!! Les paysages sont superbes !
Bom weekend !
Anna

Anelma handarbetar sa...

Fin fina bilder och jätte fina "handledsvärmare".

Kram Birgit

Tatiana sa...

Vilka fina bilder! Jag tycker om dina handledsvärmare! Jag ska titta på Tanjas alster, spännande.

Eva sa...

Fina handledsvärmare som är så bra att ha. Tack för din kommentar på min blogg den var rolig och skön.
Ha det gott/ Eva

marremorr sa...

De här gillar jag skarpt! Suoerdupersnygga!!=0) Och en så smart konstruktion. Tror du att en virknovis som jag kan virka såna?

Nettan sa...

Vilka fina! Virkade säger du? Dem måste jag kika mera på :)

Emilia sa...

Jättefina!

Black Iris sa...

Jösses så fina dina handledsvärmare är..

Kram Maidi

Nettan sa...

Hej igen! :) Inget särskilt spännande kring presentationen, bara en lära-känna-varandra-bättre-grej på jobbet... i 10 minuter.... så det gäller att hitta på nåt att säga, och virk- o stickprylar kan jag prata om länge :D

Äppelblom sa...

Jättefina handledsvärmare! Jag är stor användare av sådana och har nog 5 eller 6 par.
Glad Påsk önskar jag dig!

Nettan sa...

Glad påsk-kram till dig ♥ :)

Pysselfarmor sa...

Verkligen vågigt - så jättefina!
Härligt att vara i norr under påsken och något förvånande att höra bofinken kvittra! Hur kan den överleva med tanke på att det är 50-60 cm snötäcke!
Glad Påsk på dig!

Sunna sa...

Grymt snygga och vilka fina bilder ni tagit

nattugglan sa...

hallonvågorna va fina!!

Hedvig sa...

Superfina!