lördag 26 december 2015

Julklappssockar


Nu har jag virkat sockar igen. Jag gör det med den här smygmasktekniken som jag brukar skriva om med jämna mellanrum.
För resultatet blir så bra så jag ser ingen anledning att börja sticka sockar.

Till paret på bilden nedan (julklapp till yngre sonen) har jag använt ett garn från Falkgarn som heter Sport, färg 608.
Till de grå på bilden ovan (julklapp till maken) har jag använt mest Tresko från Sandnes garn, tretrådigt färg 1042, men också blandat med lite restgarner i blått och brunt.




5 kommentarer:

Anna sa...

Great socks for warm and happy feet !!!
Have a cosy Sunday !!!
Anna

marremorr sa...

Du virkar så fina sockor, keep going!=0))

Emilia sa...

Nej, det finns ju ingen anledning att börja sticka sockar när dina virkade blir så här fina :)
God fortsättning!

Textil och sånt sa...

God fortsättning - på året och med virkningen!
Birgitta

Ljubinka sa...

Very nice socks!
Happy and creative 2016!!!