söndag 1 december 2013

FO - filt med svårfångade färger!



Här kommer ett inlägg utan några virktekniska detaljer. Jag har gjort färdigt den gröna filten!!! Som nu är en filt av blandade färgprover och restgarner.
Och i mörkret som råder den här tiden på året så är det inte lätt att fånga färgerna på bild. Utomhusbilderna får en stark blåton och inomhusbilderna håller sig i det gulröda färgområdet. Ändå har jag varit ute precis mitt på dagen för att fota, då det borde vara som ljusast. Och inne har jag använt blixt. Nej det är inte lätt... Verkligheten är nånstans mittemellan som ni förstår!







Särskilt de vackra gröna lupinfärgerna gick inte alls att få fram på bild, jag tycker de ser mest gråa ut...







17 kommentarer:

Mia stickar sa...

Den ser då jättefin ut! Vilket jobb!

Mia stickar sa...

Du har nåt att hämta på min blogg!

marremorr sa...

Åh..! Så fantastiskt vacker den blev! Otroligt fin färgkombination!

Anna sa...

Lovely blanket ! Perfect for the winter...and the cat !
Have a nice week !
Anna

Ljubinka sa...

Beautiful blanket!
For you,for cute cat!:)
Greetings...

Annika GW sa...

Känner igen mig i det där med ljuset o att fånga de rätta färgerna. Svårt. Tycker dock att bilden med svart bakgrund beskriver rätt bra det du försöker att visa. Trevlig första advent. / Annika

Inge sa...

En så fin filt och den verkar ju ha fått godkännande från högsta ort!
Du har en utmärkelse att hämta i min blogg: http://ingescyber.wordpress.com/2013/12/01/sunshine-award/

Emilia sa...

Underbar filt!

Maria sa...

Fin den blev!
Ska den värma dig framför TV:n eller läggas i högen för framtida barnbarn?

Black Iris sa...

Din filt är så fin så fin och här hos mig ser färgerna klara och fina ut...

Kram Maidi

Anonym sa...

Linda, linda, linda!!!!!
Parabéns, seus trabalhos são maravilhosos e inspiradores!
Beijinhos,
Cris - minhaslinhaseeu.com

Fiff sa...

Åh, vad fin! Vilka snygga rutor, och färger!

Äppelblom sa...

Visst kan det vara svårt att få fram rätt färger när man fotar.
Filten blev i alla fall jättefin!
Må så gott och kram!

Mmatilda sa...

Tack för alla fina kommentarer! Mönstret på rutorna heter Flowers in the snow, kan hittas på Ravelry. (Fast det finns ju också andra rutor med rund mitt.) Till Maria kan jag säga: Än så länge är det kissen som helt och hållet lagt beslag på filten...

Pysselfarmor sa...

Den katten vet precis att välja att ligga på det som är vackert!
;-)

Anelma handarbetar sa...

En väldigt vacker filt, trots svårfångade färger.

Kram Birgit

Fru Bävers virkvrå sa...

Vilken fantastiskt fin filt!