onsdag 25 september 2013

Nu då? - blev det höst i alla fall?





Man kan konstatera att det till slut blev höst i år också. Hög tid att förlänga jackärmarna med mysiga muddar - man behöver minst ett par i varje färg! Dessa på bilden har jag inte virkat själv utan vann dem i en utlottning hos Marremorr tidigare i år. Hon virkar och stickar inte bara för sin egen skull - läs mer här!




 
Så har jag testat att virka shallow single tapestry crochet. Har självsvåldigt översatt namnet på maskorna till "låga maskor". Undrar nu om det är någon annan som testat. Gick det bra??? Jag är mycket nyfiken.





Alla älskar att fota höstlöv. Jag gjorde det också och lekte lite med mitt bildprogram.
Ovan rönn, nedan asp, bilderna är tagna idag.




9 kommentarer:

Anna sa...

C'est vrai que l'automne est lá, avec ses magnifiques couleurs !
Bonne journée !
Anna

Ljubinka sa...

Beautiful autumn colors,beautiful photos!!!
Greetings.:)

Black Iris sa...

Hej, nu är jag här igen för jag måste tacka dig.. När jag nu gick in och försökte ta det lugnt såg jag ju den lilla rutan.. Suveränt.. Nu får jag ha den här mallen så länge för nu vet jag ju hur jag lägger in högerbilderna..

Kram Maidi

marremorr sa...

Kul att du fått användning för pulsvärmarna!=0) Gick in på virklänken, men förstår inte riktigt hur man virkar dessa härligheter.. Finns det någon tydlig beskrivning, för en novis som jag, någonstans??

Så fina höstbilder.=0) Måste erkänna att hösten är rätt vacker, fast jag inte tycker om den.

Mmatilda sa...

Beskrivning på de låga maskorna har jag egentligen inte hittat någon annanstans än just där hos Carol Ventura. Ungefär mitt i texten står det beskrivet som att man virkar mitt i maskan i stället för i "överkanten", det är den enda beskrivning jag haft att tillgå och det är efter den jag gjort min provlapp! Har någon hittat en bättre beskrivning så berätta gärna om den! Resultatet är rakt och fint, men virkningen är extremt besvärlig - om jag nu gjort som man ska(?)

Mia stickar sa...

Jo nu har hösten kommit även här närmare kusten! Snöblandat imorse och nu ikväll har första frosten lagt sig! Ses imorgon!

Annika GW sa...

Hösten har kommit lite längre hos dig ser jag. Härliga höstfärger på dina bilder./ Annika

Pysselfarmor sa...

Så vackert alltihop! Vilka färger på löven!

Tänka dig - jag ska gå virkkurs i november med Maria Gullberg som kursledare. Jag kan virka i och för sig, men tänkte att jag måste få en massa tips av henne och inspiration. Ska bli så spännande och kul.

Emilia sa...

Härliga höstbilder och virkningar!