tisdag 1 november 2016

Virkspaningar


Inte mindre än tre virkspaningar har jag gjort  nyligen!


Virkspaning 1:
Råkade få se Alexandra De Paoli på teve, jag tror det var i programmet Strömsö. Spanade in denna virkade gardin i bakgrunden.
Läckert eller läskigt?




Fastän jag aldrig har varit något stort fan av virkade gardiner så blev jag fascinerad av mönstret. För det är snyggt. Jag skulle dock hellre ge gardinen en rak kant nedtill - jag vet inte om det är den där vågiga kanten som ger mig de negativa 1970-talsassociationerna...







Virkspaning 2:
En virkspaning på radio, otroligt nog - korallvirkning! Kanske har jag nämnt detta någon gång förut (?) för jag har hört talas om det tidigare. Nu hörde jag det alltså på radio, nämnas i ett kulturprogram. Det här handlar om ett projekt startat i Los Angeles så länge sedan som 2005. Det handlar om ett virkat korallrev, ett konstprojekt, som påminnelse till oss allihopa om att de levande korallreven i havet är hotade. Här kan du också läsa om projektet.




Virkspaning 3:
Shima Niavarani hos Kalle Moraeus. Var inte den rymdinspirerade dräkten virkad så var den i så fall gjord för att se virkad ut!

Förutom den virkliga scenutstyrseln så fick jag en överraskning av hennes sång, som jag aldrig hört förut. Underbar sång tyckte jag!

Se programmet på svt play.




Inga kommentarer: