torsdag 24 oktober 2019

Raggsockans dag


Idag är det raggsockans dag fick jag veta i nåt reklam-mail.
Då vill jag passa på att visa mina sockar, ett par brun-grå som jag virkade i maj i år.



De är smygmaskvirkade, dvs virkade helt och hållet i smygmaskor. Nej, nu ljuger jag visst; hälen är ju virkad med fasta maskor! Se där. Men resten är alltså smygmaskor.
Jag tycker fortfarande att det var en god idé med den lite kraftigare hälen.
Mönstret är från 2014, och det finns på ravelry, heter Cabled slip stitch socks.
Nu skriver jag inga smygmaskmönster mer, intresset är för litet.
Men mina sockar har jag kvar!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det möjlighet för dig att skriva ut mönster på dessa? helt magiska ju! kommer aldrig fatta mönster på engelska..

Mmatilda sa...

Roligt att du frågar! Jag får se om jag får någon tid till mönsterskrivning. Skulle gärna skriva mönster på heltid men man måste ju leva. Tiden för virkning och mönsterskrivning är begränsad.