onsdag 2 februari 2022

Tema ljus


Visst är det något särskilt med ljus som lyser genom en virkning?
Det kan vara ett värmeljus eller det kan vara solen!
Gardiner är kanske inte något som vi virkar så mycket nu för tiden, och kanske inte lampslöjor, men man måste ändå förstå att de som gjort det en gång i tiden gjorde det för att de också ville se ljuset sila genom ett mönster!
Utbudet av tips och mönster på enkla ljuslyktor att virka är stort. Jag googlade och fann en hel hög, olika modeller, och jag avhåller mig från att tipsa om något som skulle vara mer intressant än de andra. Det finns mycket att välja på. På bilden ovan är det en västerbottensstjärna som jag lite slarvigt (ser jag nu) virkat runt en burk. Jag håller på med ett större projekt av västerbottensstjärnan och det jag gjort en ljuslykta av är en del av min provlapp! Hoppas kunna visa något resultat så småningom.

Bilderna nedan är inte mina alster, utom den sista då, men i alla fall bilder på ljus som silar genom en virkning.













Sista bilden är en trekantsjal som jag virkade och sedan satte upp som gardin (se här). Den är den enda av sakerna på dessa bilder som jag är riktigt ansvarig för själv.



Inga kommentarer: