fredag 24 mars 2023

Man provar sig fram



Virkar rutor och testar olika mönster. Man får kisa lite för att se dem. Vet inte ännu riktigt vad jag ska göra av de här rutorna men har några idéer... Framtiden får utvisa!
Jag ser att den gröna färgen gör sig lite dåligt mot det grå. För liten kontrast. Behöver väl inte ta så mycket utav den då.
De andra funkar, tycker jag.











Och hur gick det med blomknopparna som jag upptäckte för en månad sedan, i mitten av februari? Så här såg de ut när de började slå ut. Såg faktiskt bäst ut just i det stadiet. Senare sträckte de ut sig och blev två långa, lite skräpiga stänglar med utblommade småblommor.


Och det kallställda rummet har jag öppnat igen och tagit i besittning!  Även om snödrivorna ligger höga utanför huset så börjar det ändå kännas som vår. Det är ju ljust på dagarna.


Rummet kallar jag för min virkateljé. (Funkar förstås även som övernattningsrum när vuxna barn kommer och hälsar på... )



1 kommentar:

Anna sa...

Intricated crochet !
Have fun with them ;)
Cozy room for crocheting !
Have a nice weekend !
Anna