torsdag 26 maj 2011

Vid sjön

 Jag har just skjutsat iväg Jägarn som ska vara borta några dagar och fiska i Norge. När jag kom tillbaka såg jag hur fint det var vid sjön nu på kvällen när det slutat blåsa. Det blåser ju annars jämt nu för tiden, det är det nya vädret. Man blir ganska trött på det.
Så kunde jag konstatera att bävrarna inte alls är avflyttade/utdöda/slut/borta från sjön.
 Jag gick bara ner för att ta nåt fint kort, och så tänkte jag "vad synd att inte svanarna visar sig". Men när jag kom hem och såg bilden i datorn så finns ju svanen med där i alla fall! Allra längst till höger som en liten prick. Det såg jag inte då jag stod där.
Virkandet går sakta men här syns en liten detalj som kanske kommer att se ut så här på det färdiga resultatet! Nej, det blir inte en kofta och nej, inte heller ett parasoll...
Jag har för övrigt haft en del problem med Blogger, men det verkar vara allmänt, jag menar många som upplevt samma sak. Ibland kan man inte logga in, ibland inte logga ut. Ofta har jag de senaste dagarna varit fast på bonsaisidan och inte tagit mig in här på virksidan. Men idag gick det alltså!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det har varit mycket problem med blogger den sista tiden...
Vilken häftig bild du tagit på "bävrarnas framfart", jag blir glad av att se att de faktiskt finns kvar.
... och så till din virkning... inget parasoll alltså :) vad ska det då bli?
ha en skön helg! virkpia

disa sa...

Fina bilder och din virkning ser jätte fin ut! Trevlig helg. =)

Rät&Avig sa...

Ska bli spännande att se det färdiga resultatet!
/Ann-Britt

Margita sa...

Kul att du vill vara med i min tävling

Anelma handarbetar sa...

Väntar med spänning på det färdiga resultatet!
Vad dessa bävrar kan ställa till.

Ha de gott. Kram Birgit

Rät&Avig sa...

Hej igen!
Kul att du tittade in hos mig.
Är numera följare hos dig så vi lär höras fler gånger.
Fortsatt trevlig söndag!
/Ann-Britt

Sylke Feldhusen sa...

Så fint mønster du hekler.

Manduzana stickar sa...

Sv: Ja, jag tänker att det kan bara bli bättre nu ;)

4U2 sa...

sv: tack! Kul att ngn gillar det! :)

nattugglan sa...

ja man vet ju aldrig.. om jag skulle sätta mej i en båt o ro iland i sverige så skulle jag komma iland i örnsköldsvik..hihii..kul att du kika in hos mej...ha en bra dag imorn..