måndag 1 april 2013

Avancerade planer för hösten




Jag har fått veta att det kommer att starta en utbildning i avancerad virkning på Umeå universitet.


Umeå universitet i samarbete med Västerbottens museum startar en utbildning i avancerad virkning. Det är museets fina samlingar av virkade folkdräktsdetaljer och hushållstextilier från Västerbottens inland som gör denna satsning möjlig. Kursledare blir Anna-Lisa Gunnarsson som tidigare undervisat på högre textilutbildningar i Riga och Helsingfors.


Utbildningen startar i höst. Det står att det är en distansutbildning med träffar på universitetet en gång per månad. Kursen ska innehålla allt från rät- och slätvirkning till tät- och flätvirkning - jaquardvirkning, krokning, tunisisk och bosnisk virkning - mönsterkonstruktion för virkade kläder - Och man får fri tillgång till Anna-Lisas alla mönster! Sen det bästa av allt: att läsa mönster och att skriva mönsterbeskrivningar. Är det inte som gjort för mig?

Kommer jag att söka? Kan man låta bli när en sån chans dyker upp??? Självklart kommer jag att söka! Det enda problemet är att jag inte är klar med undersköterskeutbildningen förrän till jul, så det blir ännu mer dubbelarbete än vad jag har just nu... men jag satsar på att klara det!

Läs här om utbildningen, kanske är det någon mer som är intresserad?




9 kommentarer:

marremorr sa...

Wow! Det passar ju dig som handen i handsken! Självklart ska du söka!! You go girl!!=0)

Anelma handarbetar sa...

Nu lurade du mig allt! Men ide´n var inte fel. Tänk om det blir så i framtiden.

Kram Birgit

disa sa...

Ja, den utbildingen är verkligen som gjord för dig!! Glad påsk på dig! =)

disa sa...

ha ha ha ha, ja den gick jag på! Jag reflekterade inte över ordet universitet ens......

Fru Bävers virkvrå sa...

Nä!! Jag har undvikit första april skämt hela dagen och så lyckas du lura mig på kvällen... !! Jättekul!!

marremorr sa...

Din humor är obetalbar! Du lurades genialt! Önskar dig en fin avslutning på denna underbara dag!=0)))

Black Iris sa...

Haha, tusan också för det lät ju så himmelens bra..

Kram Maidi

Annika GW sa...

Ha,ha! Den gick jag på lätt! Lät väldigt intressant! / Annika

Anonym sa...

Ha ha ha mej lurar du också!
Miastickar