onsdag 28 september 2011

Award





Jag har fått awarder från flera håll samtidigt!
Tack  Miastickar och tack GuNilla!

Och ursäkta att jag är långsam med att uppmärksamma detta. "Det är mycket nu", som han brukade säga vadärdetnuhanheter, både på jobbet och privat, för att inte tala om alla ideella sammanhang och föreningar där jag är och hjälper till... Jag har varit lite utmattad. Men det där har jag redan klagat om nyligen tidigare och jag ska inte göra det igen. 
Utan att bli alltför långrandig tänkte jag försöka svara på frågorna som följde med denna utmärkelse.
(Det är en fin avvägning mellan att skriva sant och att skriva lagom långt.)
  

1.Varför började du blogga?
Det korta svaret är nog att jag ville prova. Andra kan ju, jag vill också prova.
Det lite längre svaret börjar som för många andra som svarat på denna fråga med att jag läste andras bloggar. Miastickar hade visat mig små tips - "här o här kan man hitta mönster", "där o där kan man få inspiration"... Och jag tyckte verkligen att en ny värld öppnade sig, och den var liksom hur stor som helst, det fanns inget slut i någon ände, man kunde sitta och läsa hur länge som helst.  Och jag ville vara en del av den speciella världen!

2.Vilka bloggar följer du?
Det enkla svaret på den frågan är i stort sett:
  1) bonsaibloggar 2) handarbetsbloggar

3.Vilken favoritfärg har du?
Omöjlig fråga eftersom färger inte är EN sak med ETT användningsområde... Favorit-kläd-färg? Favorit-garn-färg? Favorit-färg på kökstapeter? Förstå min poäng: favoritfärg finns inte för mig! Liksom det inte heller finns några fula färger. Men däremot kan en viss färg förstås passa bättre eller sämre till en viss sak! En sorts favorit att virka med är ljusa färger... pga ögonens ljusbehov som verkar öka mer och mer för varje år. Svart garn kan man snart bara jobba med i fullt dagsljus - sommartid...
Fast när jag tänker efter så brukar jag också säga att "allt som är blått är vackert".

4. Vilket land drömmer du om att besöka?
Jag kan väl inte passa och låta bli att svara på den frågan också? Jag skulle självklart kunna tänka mig att besöka alla länder i världen. Men något som verkligen känns mer som en dröm än som en realistisk tanke är väl att någon gång fara till Kina.


Från GuNilla kommer även denna fråga: 5.Vilken är din favoritfilm?
Filmer flimrar förbi och fastnar inte så bra på hårddisken inne i min skalle. Jag menar att jag kan tycka att en film var OK just när jag sett den, men nästa dag minns jag den ändå knappt. En film som jag såg för nåt år sen eller så var Shutter island, som var så förvirrande och obehaglig att jag måste säga att den var bra.

Dessa var mina ganska tråkiga svar och nu passar jag även på sista uppgiften att skicka vidare den här awarden...
Önskar i stället alla som läst ända hit en trevlig kväll och lycka till med handarbetsprojekten!







1 kommentar:

disa sa...

Roligt att få veta lite mer om dig. *ler*