onsdag 27 juni 2012

Ringar, rutor, blus, tavla


Det blir inte mycket bloggande nu. Man vill gärna vara ute den här tiden på året, och de flesta dagar har vi faktiskt haft fint väder. Nu gör jag ett snabbt inhopp innan jag går ut.

Någon liten virkning blir det i alla fall. Så småningom kan jag förhoppningsvis visa vad detta ska bli. Kanske känner någon igen mönstret? för det är inte riktigt mitt eget den här gången.


En av världens bäst klädda har visat upp sig i en jättesnygg virkad blus. (Om man nu kan kalla en virkad sak för blus? I det här fallet kallades den det i alla fall.) Det fick jag se på en polsk blogg:    moj robotkowy swiat   Bloggaren har fått tag på mönstret och gjort sig en likadan blus som Kate Middleton. (Vem är Kate Middleton? tänkte jag, men nu har jag läst och lärt mig att hon är gift med en engelsk prins. Enligt wikipedia har hon "förekommit på flera listor över bäst klädda personer".)


Så vill jag visa älgtavlan jag vunnit hos Birgit (Anelma handarbetar). Tack för den!




Ha det skönt alla människor!






12 kommentarer:

Tatiana sa...

Fin mönster och fin tavla.

HildeP. sa...

Ser ut til å bli en flott bluse! takk som linker! Gratulerer med stilig premie. : ) Flott blogg du har, mye spennende å titte på! : )

Anelma handarbetar sa...

Vad nyfiken jag blir på vad du ska virka! Väntar med spänning på slutresultatet.

Kul att du ville vara med i utlottningen och att du hade turen på din sida och vann tavlan.

Kram kram Birgit

Mia stickar sa...

Den "blusen" eller vad man ska kalla den ser ju jättefin ut! Önskar jag hade mer tålamod med virkandet!

disa sa...

Nu vart jag supernyfiken! Det ser så himlans fint ut. =)

Emilia sa...

Fin virkning - spännande att se vad det ska bli!

Lillys stick o syhörna. sa...

Blir lite nyfiken. Spännande att se vad som kommer framöver. Snyggt blir det nog.

Annika GW sa...

Dom rutorna känner jag igen ?! Tror nog att du håller på att göra en kofta! Spännande! / Annika

Pysselfarmor sa...

Mmmmm undrar vad detta fina ska bli...är säkert ingen mening för mig att gissa för jag har säkert fel....eller jo jag gissar - blus?!
Den du skriver om?
:-)

fialottajansson sa...

Blev glad för din kommentar på min fialottajansson blogg. KAn bara säga detsamma - du gör också fint.
Trevlig sommar

Det växer sa...

Tack för besöket hos mig. Vad roligt att hitta hit! Du är ju otroligt duktig på att virka Kanonfina grejer verkligen!

marremorr sa...

Kul att du tyckte om nyckelhållarna!=0) Blir jättespännande att följa ditt virkprojekt! Snyggt mönster!